Vanliga frågor och svar


Här kan du läsa vanliga frågor om vår fönsterputsning i Södertälje. Tveka inte att kontakta oss om du skulle ha några frågor!

Om du har valt en utvändig fönsterputsning behöver du inte förbereda något särskilt, bara se till att vi kan få tillgång fönstren. Om du har valt invändig fönsterputsning vänligen plocka undan på fönsterbrädan och eventuellt om det finns gardiner som försvårar arbetet. Plocka även bort stora och tunga möbler, etc. Vi ansvarar inte för föremål som fönsterputsaren själv behöver flytta från fönsterbrädor eller för att komma åt fönstren.

Nej, men vi behöver någon närvarande för att få tillträde till din bostad. Gällande vanlig fönsterputsning utvändig eller långsiktiga avtal för fönsterputsning utvändig då skickar vi ett sms till dig när vi är på väg och sen en till när jobbet är klart och vi har lämnat din bostad.

Ja, fönsterputsning är RUT-berättigat och du får 50 % avdrag direkt på din faktura. Vi på Södertälje Fönsterputs hanterar allt med Skatteverket så du slipper göra något själv.

Ingår fönsterbleck, men inte karm och spröjs men kan läggas till på beställningen.

Ja, så länge det inte är ett riktigt rejält ösregn. Kyla och blåst är de två vanligaste hindren så bokar vi självklart om fönsterputsningen till ett annat tillfälle.

Vi skickar en faktura efter utfört uppdrag till din e-postadress. Du kan betala din faktura genom att använda din internetbank eller via Swish.

Hittar du inte något svar?

Integritetspolicy